Facebook

Úgy néz ki, hogy megmenekül a csepeli hév

2017.03.06. 18:12 csepelhirek

A VEKE oldalán figyeltünk fel arra a hírre, miszerint megjelent a tervezési közbeszerzési kiírás a csepeli hévvel kapcsolatban, "Tervezési szerződés H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV fővárosi kötöttpályás hálózatba való integrálásának előkészítése tárgyban." munkacímen.
Ez a feladat ugye még az olimpiai csomag része volt. Vájtszeműek felfedezhetik, hogy a kiírásban nem szerepel a "villamos" szó, illetve, nem a villamoshálózatba történő integráció szerepel a H7 esetén, amivel az olimpiai pályázatban kampányoltak, hanem a "fővárosi kötöttpályás hálózatba" való integráció. Igen, úgy néz ki, hogy egyelőre sikerült az őrületet - az olimpiai pályázat leggyengébb elemét - szögletre tolni, elvileg tehát bármi lehet a tervezés eredménye. A VEKE köszönet mond azoknak, akiknek a segítségével ezt el lehetett érni, és a kormányhatározat címébe beleírt hülyeségen át lehetett lépni az értelmes megoldás lehetőségét megteremtve. Egyben remélik, hogy a munka eredményeképpen szakmailag a legjobb, az utasoknak a legjobb megoldás születik, amelyet a politika is magévá tesz. Persze itt nem a fővárosra kell gondolni, hiszen a főváros az eredeti közlekedésfejlesztési dokumentumiban is gyorsvasútként számol hosszú távon a hévre. És itt nem a fővárosra gondolunk, hiszen a főváros terveiben eddig is a helyes irányú gondolatok szerepeltek. Persze egy gyorsvasút fejlesztése, valamint legalább egy szakaszon metróvá alakítása nem lesz olcsó beruházás, legalábbis a hév szétverését jelentő villamossá alakításnál biztosan drágább lesz. Azonban, ahogy azt a VEKE állásfoglalása is mutatja, a csepeli hév utasforgalma a metróhoz közelít, és ez csak a mostani forgalom. 30 évre előre tekintve, sportlétesítményekkel és egy újonnan épülő sokezres lakóterülettel együtt a forgalom bizonyosan erősödni fog. Ezért itt villamossal bohóckodni nem szabad, a főváros 2009 óta elfogadott hosszú távú terveiben itt metróvonal szerepel, amely esetében szakmai konszenzus, hogy délről kell elkezdeni építeni, és legalább a 3-as metróig el kell jusson, így megszüntetve a súlyos hálózati hiányt. Elődeink a Csepeli Gyorsvasutat eleve a Kálvin térig tervezték, csak persze pénzhiány miatt egy felszínen vezetett torzó épült meg. A Kálvin téren bekészített átszállópontot a 4-es metróhoz használták fel.

A pályázati kiírás szerint a beadási határidő 2017 április 13. Bízunk benne, hogy megfelelő pályázatok érkeznek majd be, és megfelelő előkészítő anyagok készülnek majd. Ha pedig meglesz a politikai konszenzus a hév gyorsvasúti fejlesztéséről, akkor el kell kezdeni keresni a forrásokat ehhez a beruházáshoz. 

(VEKE, csh. facebook)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csepelhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr5912317859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása