A Népszava múltidéző rovatában egy 1957-es cikket szemléznek, ami a Népakarat című újságban jelent meg. Ebben az írásban egy új csepeli kerékpár megszületéséről számolnak be. Bár a cikk szövegéből nem derül ki, hogy pontosan melyik típusról is van szó, de a leírás alapján valószínűsíthetően az R26-osról, vagy annak valamelyik változatáról lehet szó. Ha valakinek van pontosabb információja, akkor írja meg nekünk!
Az új gép tetszetős és bizonyára már az első találkozás alkalmával meghódítja a kerékpár szerelmeseit.
— Ezzel az új géptípussal már részben kielégítjük a hazai igényeket - mondja Deutsch elvtárs, a gyár igazgatója - és jelentős lépést teszünk pártunk Központi Vezetősége novemberi határozatának megvalósítása útján - természetesen kerékpárgyári viszonylatban.
— Milyen előnyei vannak az új Csepel-kerékpárnak?
— A legfontosabb az, hogy négy kilóval könnyebb a réginél. Hátsó agya szabadonfutó, kábel-abroncs fékei vannak (úgynevezett bowden-fékek), a kormányszarv állítható és cserélhető. Kivitelén is igyekeztünk csinosítani: ovális, világító, üvegbetétes gumipedálja van és a népszerű fémfényű lakkozással készítjük a gépet. Népgazdasági szempontból jelentős újítás a kerékpáron, hogy csökkentettük az importanyagok felhasználását és nagyobb mértékben alkalmaztuk az alumíniumot. Ebből készülnek az abroncsok, a kormányszarv, a lánc- és sárvédők.
— Mikor kezdik meg az új típus sorozatgyártását?
— Terveink szerint a harmadik negyedévben. Addig még sok és nehéz feladatot kell megoldanunk. A szerszámok már készülnek és hozzáfogtunk a legnagyobb probléma: az alumíniumabroncs hegesztésének kidolgozásához is.
Népakarat, 1957. február 1
(Népszava, csh)