Facebook

Készül a Narancs Csepel című könyv? Javaslatok a 5. fejezethez.

2014.01.07. 06:07 csepelhirek

palcso_trafik_busz_1388833860.jpg_560x412

A személyi összefonódások következő fejezete lehetne Palcsó Tamás ás a trafikmutyi esete. Talán mindenki emlékszik még rá, hogy 2013-ban botrányos pályáztatás után osztották ki az üzemeltetési jogokat. Több csepeli trafikos is beszámolt róla, hogy több évtizedes tapasztalatai ellenére (és a profi pályázatíró cégnek fizetett 150-200 ezer forint dacára) nem sikerült koncessziós jogot nyerni. A pályázati anyagokat láthatóan olvasatlanul küldték vissza.

Trafikmutyi Fidesz módra

Ezzel képest egyesek nem csak simán nyertek, hanem egyből többet is. Mint talán mindenki hallott róla, a Lázár János városában (Hódmezővásárhely) tevékenykedő Continental érdekeltségébe közel 500 trafik került, vagyis a kiosztott üzemeltetési jogok 10%-a! Az elbírálás szempontjait jól szemléltette az erről hangfelvételt is készítő szekszárdi Fideszes képviselő, Hadházy Ákos. A hangfelvételből kiderül, hogy a pályázatokat a helyi fideszesek véleményezték. Döntő szempont volt, hogy „ne a szocik győzzenek”, illetve hogy melyik pályázó szokta támogatni a helyi Fideszeseket. (például hány kopogtatócédulát vitt be nekik). A korábban dohánykereskedelemből élő 44 ezer vállalkozó meg ment a levesbe.

Palcsó Tomi a nagy trafikos

A televíziós tehetségkutató műsorból ismert „sztár” a helyi Fidesz nagy kedvence. Televíziós szerepléseit (főleg ahol szavazni is kell) mindig támogatják, néha még molinókat is kihelyeznek a sétálóutcában.

Ezen kívül a helyi rendezvényeknek is rendszeres szereplője, nyilván nem ingyen. A kapcsolat megkoronázásaként énekesünk összesen 5 trafik üzemeltetésére kapott lehetőséget, négyet Csepelen, egyet Zuglóban (egy pályázó maximum ennyit nyerhetett, tehát nem mutatott önmérsékletet egyik fél sem). Ugyebár Csepel teljes területén 31 trafikra írtak ki pályázatot, szóval itt trafikok 13%-áról van szó! Németh Szilárd meg annyit tudott mondani az ügyben, hogy ha lett volna mutyi, akkor mind a 31 trafikot Palcsó nyerte volna. Hát ezen a kristálytiszta logikájú érvelésen már nevetni sem tudunk. Szakértői számítások szerint egy kevésbé forgalmas trafik évi 3-5 millió forint tiszta hasznot termel, egy jobb helyen lévő pedig akár 30-40 milliót is. Vagyis Palcsó Tamás öt trafikja alsó hangon is 30-40 milliós biznisz. Ezen viccelődünk Polgármester Úr?

Palcsó Tamás csak annyit közölt, hogy több lábon kell tudni élni, és ő egész életében erre készült. Időközben az egyik trafikja már be is zárt (Kossuth Lajos u. 67-69), és máshova költözött. Bár az is lehet, hogy kevésnek tartott az ott termelődött profitot, vagy csak egyszerűen ciki volt a Fidesz frakcióirodája mellett trafikot üzemeltetni. Mi az utóbbira szavaznánk.

(CSH)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://csepelhirek.blog.hu/api/trackback/id/tr935731816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

István Lázár 2014.01.09. 11:21:14

Egy demokratikus kapitalista államban törvénysértő,ha szabad piacot valaki kisajátítja,így törvényt kel módosítani,majd súlyosan meg kell büntetni a megalkotókat,valamint a károsultakat kamatostul ki kell fizetni !Az esetet az is súlyosbítja,hogy nyilvánvaló bűnszövetkezetről van szó !Ez hívják MAFFIA tevékenységnek ! ! ! !
süti beállítások módosítása